
MG.A 1956 in uitstekende staat
MG.A 1956 in uitstekende staat De auto start,rijdt,schakel en remt uitstekend mooi exemplaar,rode kleur;lederen interieur,LHD,spaakwielen ,1500CC prijs :37000€ GSM : 0476 / 353899
MG.A 1956 in uitstekende staat.
De auto start,rijdt,schakel en remt uitstekend
mooi exemplaar,rode kleur;lederen interieur,LHD,spaakwielen ,1500CC
prijs : 37000€
GSM : 0476 / 353899
MG.A 1956 in uitstekende staat De auto start,rijdt,schakel en remt uitstekend mooi exemplaar,rode kleur;lederen interieur,LHD,spaakwielen ,1500CC prijs :37000€ GSM : 0476 / 353899
Vlaams Gewest – Periodieke oldtimerkeuring vanaf 20 mei 2018 Inleiding Zoals we reeds lang aangekondigd hebben, zal in Vlaanderen vanaf 20 mei 2018 de periodieke keuring voor oldtimers ingevoerd worden. Wallonië en Brussel volgen eerstdaags van zodra de publicatie in het Belgisch Staatsblad gebeurde. De onderhandelingen met de drie Gewesten waren niet simpel, maar we zijn tevreden met het resultaat. Oorspronkelijk dienden alle oldtimers vanaf 30 jaar oud om de twee jaar naar de keuring te gaan maar we hielden voet bij stuk om de oldtimers van meer dan 50 jaar een langere periodiciteit toe te kennen. Velen zullen zich afvragen waarom we niet voor een totale uitzondering gegaan zijn. Sinds 2008 zijn we voorstander van een periodieke keuring en onze eerder georganiseerde vrije keuringsdagen hebben uitgewezen dat heel wat oldtimers (+/- 70 %) zowel kleine als grote gebreken vertoonden die de veiligheid van de eigenaar en deze van derden in het gedrang zouden kunnen brengen. Door deze periodieke keuring in te voeren, zullen we meer verkeersveilige oldtimers krijgen, dit zal het imago van de echte oldtimerliefhebber alleen maar ten goede komen. Hierdoor zullen we onze hobby naar de toekomst toe nog lang kunnen uitoefenen. Hieronder vindt u alle antwoorden op uw vragen. Wettelijke basis 1. Omzetting van de Europese Richtlijn 2014/45/EU in Belgisch recht 2. Het Besluit van de Vlaamse Regering van 27 april 2018 tot wijziging van het KB van 15.03.1968 Toepassingsgebied De volgende voertuigen zijn onderworpen aan deze nieuwe reglementering: – Voertuigen die sedert meer dan vijfentwintig jaar in gebruik zijn genomen en die ingeschreven zijn onder een van de kentekenplaten bedoeld in artikel 4, §2 van het ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen (een ‘O’-plaat of een gepersonaliseerde kentekenplaat met een vignet ‘O’). – De wedstrijdvoertuigen ingeschreven onder een O-plaat van de categorie 1 (toegelaten
De regularisatieperiode om een bromfiets in te schrijven werd beëindigd op 11.12.2017. Tot op heden werd er door de FOD Mobiliteit en Vervoer nog geen duidelijke procedure bepaald en was er tevens een onduidelijkheid of de eigenaar al dan niet een vignet 705 moest hebben of niet om zijn bromfiets te kunnen inschrijven. De BFOV heeft aangedrongen bij het kabinet van de Federale Minister voor Mobiliteit F. Bellot, teneinde instructies te ontvangen om onze leden correct te informeren. De BFOV heeft eveneens gevraagd om de procedure zo eenvoudig mogelijk te houden en dit zonder al te veel administratieve kopzorgen. Vandaag, 23.01.2018 mochten we het definitieve antwoord ontvangen, zijnde een nieuwe procedure die van toepassing is vanaf 24.01.2018. Concreet gezien, wordt dezelfde procedure behouden als tijdens de regularisatieperiode, namelijk : Bromfiets die nog nooit werd ingeschreven in het buitenland noch in België U dient zich aan te bieden bij Bpost samen met : a) Ofwel een bouwjaarattest van de BFOV en dit voor alle bromfietsen van meer dan 25 jaar oud waarvan er geen papieren meer beschikbaar zijn, dit met het oog op het het bekomen van een oldtimerplaat. Om dergelijk bouwjaarattest te bekomen, stelt de BFOV voor om deze aanvraag ofwel online in te vullen, ofwel een papieren versie via de post op te sturen. Klik hier om de details te ontdekken b) Ofwel een gelijkvormigheidsattest van de bromfiets: opgelet, de datum die vermeld staat op een gelijkvormigheidsattest is dikwijls niet het bouwjaar van de bromfiets. Vooral bij duplicaten staat er een veel latere datum vermeld dan het werkelijke bouwjaar. We raden op dat ogenblik aan om een bouwjaarattest van de BFOV aan te vragen om een correcte inschrijving te bekomen. c) Hetzij een attest van verlies van het gelijkvormigheidsattest te vragen bij de politie, voor zover de bromfiets er